Оцінка рухомих речей (майна)
- Перегляди: 3213
Оцінка об'єктів у нематеріальній формі
Оцінка прав на об'єкти інтелектуальної власності
Оцінка цілісних майнових комплексів
Оцінка колісних транспортних засобів
Оцінка рухомих речей - це проведення комплексу робіт, направлених на встановлення вартості будь-яких рухомих речей, обладнання, устаткування, товарів, які перебувають в обороті, транспортних засобів та ін. рухомого майна у конкретно заданий період часу. Весь процес проходить згідно чинного законодавства і проводиться суб’єктами оціночної діяльності. При цьому під встановленням вартості об'єкта оцінки мається на увазі ринкова вартість, оскільки доволі часто вона може відрізнятися від очікуваної. Це процес, коли кваліфіковані спеціалісти оцінюють потенційну ринкову вартість майже будь-яких рухомих речей (крім тих, що становлять культурну цінність), машин, обладнання тощо, враховуючи при цьому усі фактори, що можуть вплинути на її ціну на даний момент і в найближчий період.
Експертна оцінка майна є неодмінним аспектом юридичного оформлення зміни прав власності на високовартісне майно. Це стосується договорів спадкування, купівлі-продажу, дарування, міни, передачі в заставу, оренди, пошкодження під час експлуатаційного періоду тощо. Якщо оцінка, яка оформлена у вигляді спеціалізованого звіту, відсутня – нотаріус неодмінно відмовиться засвідчити законність зміни власника майна, а отже, з точки зору закону, майно власника не змінить, і угода буде недійсною.
У яких випадках проводиться експертна оцінка?
Експертна оцінка майна проводиться в цілому ряді випадків:
- здійснення операцій купівлі-продажу;
- здачі об’єкта в оренду;
- внесення об’єктів до складу статутного капіталу підприємств;
- оцінка при даруванні;
- оформлення договору застави для отримання кредиту;
- для укладення договорів страхування;
- для цілей бухгалтерського обліку;
- при вирішенні майнових спорів;
- ринкова оцінка з метою прийняття управлінських рішень;
- створення підприємств (господарських товариств) на базі державного майна або майна, що є у комунальній власності;
- реорганізації, банкрутства, ліквідації державних, комунальних підприємств та підприємств (господарських товариств) з державною часткою майна (часткою комунального майна);
- виділення або визначення частки майна у спільному майні, в якому є державна частка (частка комунального майна);
- визначення вартості внесків учасників та засновників господарського товариства, якщо до зазначеного товариства вноситься майно господарських товариств з державною часткою (часткою комунального майна), а також у разі виходу (виключення) учасника або засновника із складу такого товариства;
- приватизації та іншого відчуження у випадках, встановлених законом, оренди, обміну, страхування державного майна, майна, що є у комунальній власності, а також повернення цього майна на підставі рішення суду;
- переоцінки основних фондів для цілей бухгалтерського обліку;
- оподаткування майна згідно з законом;
- визначення збитків або розміру відшкодування у випадках, встановлених законом;
- в інших випадках за рішенням суду або у зв’язку з необхідністю захисту суспільних інтересів.
Які документи потрібні для проведення оцінки?
Від сторони, яка звертається за такою послугою як грошова оцінка, потрібно надання певних документів. Перелік документів залежить від виду об'єкта оцінювання і в кожному випадку може відрізнятися.
Для замовлення оцінки нерухомості потрібно надати наступні документи:
- для фізичних осіб – паспорт (1, 2 і сторінка з пропискою) та ідентифікаційний код;
- для юридичних осіб - устав, свідоцтво про державну реєстрацію, довідка ЄДРПОУ;
- документ, що засвідчує право власності на об’єкт оцінювання;
- технічний паспорт об’єкта;
- фото об’єкта оцінюваної нерухомості;
- додаткові матеріали, необхідні для проведення оцінки, розглядаються в індивідуальному порядку.